Belonging

Belonging

This Sunday’s reading is challenging (Mt. 15:21-28).  We might wonder why Jesus departed from his usual ready welcome and acceptance.  Maybe he was checking to see if Canaanite woman was serious.  But she did use some key phrases indicating she had experienced some level of conversion in believing in Jesus.  She called him “Lord, Son of David.”  As a Canaanite woman, she would have not known him as the “Son of David”.  As an unbeliever, she would not have called him “Lord.”  Maybe Jesus was testing her level of believe.  I imagine that Jesus must have given a hearty laugh to her quick wit when she replied, “Please, Lord, for even the dogs eat the scraps that fall from the table of their masters.”  He rewarded her tenacity by quickly healing her daughter.

 

Who do I welcome?  Who do I truly listen to?  How do I respond to the hunger for welcome, belonging, and curiosities about faith when others approach me? 

 

Pertenecientes

La lectura de este domingo es un reto (Mt15:21-28)


.  Podríamos preguntarnos por qué Jesús se apartó de su bienvenida y aceptación habituales.  Tal vez estaba comprobando si mujer cananea hablaba en serio.  Pero ella usó algunas frases clave que indicaban que había experimentado algún nivel de conversión al creer en Jesús.  Ella lo llamó "Señor, Hijo de David".  Como mujer cananea, ella no lo habría conocido como el "Hijo de David".  Como incrédi, ella no lo habría llamado "Señor".  Tal vez Jesús estaba probando su nivel de creer.  Me imagino que Jesús debe haber dado una risa sincera a su ingenio rápido cuando ella respondió: "Por favor, Señor, porque incluso los perros comen los restos que caen de la mesa de sus amos."  Recompensó su tenacidad curando rápidamente a su hija.

 

¿A quién doy la bienvenida?  ¿A quién escucho realmente?  ¿Cómo respondo al hambre de acogida, pertenencia y curiosidades acerca de la fe cuando otros se me acercan? 

Comments

Popular posts from this blog

Generosity Changes Everything

The Grotto in the undercroft of St. Clement

Master, I Wat to See